[block id="saatavuushaku-pop-up"]
Miten voimme auttaa?

Tervetuloa tukisivustollemme. Etsi vastauksia alla olevasta hakukentästä,
ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos et löydä etsimääsi vastausta.


Miten aktivoin valokuituliittymäni? | Kuitupäätteessä palaa ALARM-valo? | Miten siirryn e-laskutukseen?

Tulosta

Kuinka tulkitsen kuitupäätelaitteen (ONT) merkkivaloja?

Kuitupäätelaitteen merkkivalot kertovat laitteen tilasta ja mahdollisista ongelmista.

POWER-valo

POWER-valo palaa kiinteästi vihreänä, kun laite on virroissa. Jos valoa ei näy lainkaan, tarkista, että laite on kytketty pistorasiaan ja että laitteen pohjassa oleva virtanappi on painettu pohjaan. Tämä on harvinainen ongelma, mutta joskus asentajat unohtavat painaa virtanapin pohjaan.

PON-valo

PON-valo ilmaisee kuitupäätelaitteen yhteyden verkkoon. Kun kaikki toimii oikein, tämä valo palaa kiinteästi vihreänä. Jos PON-valo on pimeä tai vilkkuu, laitteella ei ole toimivaa yhteyttä verkkoon. Vilkkuva PON-valo tarkoittaa, että yhteys on olemassa, mutta yhteydessä on ongelma, joka vaatii asiakaspalvelun apua.

ALARM-valo

Punainen ALARM-valo ilmaisee aina ongelman, ja tällöin asiakkaan on hyvä ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Ilmoita samalla muiden valojen tilanne, kuten palaako PON-valo kiinteästi, onko se pimeänä tai vilkkuuko se.

DATA-valo

DATA-valo ilmaisee yhteyden reitittimen ja kuitupäätelaitteen välillä. Kun reititin on kytketty ja päällä, DATA-valon tulisi syttyä. Jos valo pysyy pimeänä, vaikka reititin on kytketty oikein, ongelma voi johtua viallisesta laitteesta tai asetuksista. Ota yhteyttä asiakaspalveluun ongelman ratkaisemiseksi.

Nokian kuitupäätelaitteen kuva, jossa palaa toimintojen esimerkkivalot.