Miten voimme auttaa?
Tervetuloa tukisivustollemme. Etsi vastauksia alla olevasta hakukentästä,
ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos et löydä etsimääsi vastausta.
Miten aktivoin valokuituliittymäni? | Kuitupäätteessä palaa ALARM-valo? | Miten siirryn e-laskutukseen?
Valokuitu
Hankinta
- Miksi minä tarvitsen Valoon valokuituliittymän?
- Kuinka tilaan Valoon valokuituliittymän?
- Miten tilaan Valoon valokuidun paritaloon tai rivitaloon?
- Miksi minun kannattaa houkutella myös naapurini hankkimaan Valoon valokuitu?
- Sisältääkö valokuituliittymän tilaus nettiliittymän?
- Mistä löydän Valoon valokuituliittymien hinnaston?
- Voiko Valoon valokuituverkkoon liittyä myöhemmin?
- Onko tilaaja koko loppuelämänsä sitoutunut Valoon nettilliittymiin?
- Maksaako Valoon nettiliittymän ylläpito minulle jotakin?
- Voinko vaihtaa liittymäni operaattoria sen jälkeen, kun liittymä on rakennettu?
- Kävin tekemässä tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Mistä tämä johtuu?
- Kuinka kauan tilaus on voimassa, jos rakentamisen käynnistyminen on epävarmaa?
- Minulla on määräaikainen laajakaistasopimus. Joudunko maksamaan kahdesta liittymästä, jos otan tarjouksen vastaan?
- Mikä on Adola Oy?
- Rakentaako Valoo valokuituverkkoa alueelle, jossa kilpailijakin tekee rakennuspäätöksen?
- Paljonko samalla alueella pitää olla tilaajia, jotta Valoon valokuituverkko rakennetaan?
- Valokuituvalmius
- Näytä loput artikkelit (2) Näytä vähemmän artikkeleita
Rakentaminen
- Voinko itse vaikuttaa siihen, mitä reittiä pitkin valokuitu tuodaan omakotitalooni?
- Mitä minun pitää tehdä ennen kuin valokuituasentaja saapuu kiinteistööni?
- Mitä minun pitää ottaa huomioon päätelaitteen sijoittamisessa?
- Voidaanko valokuidun asentamisessa käyttää olemassa olevia putkituksia?
- Koska valokuituliittymäni on valmis?
- Mitkä ovat ulkopäätekotelon ja ONT-päätelaitteen mitat?
- Rakennetaanko valokuitua talvella?
- Mikä on Valoo Nettiliittymäni tarkka toimitusaika?
- Saako Valoo valtiontukea valokuituliittymien rakentamiseen?
- Mistä voin tiedustella valokuitukaapelin sijainteja?
- Valokuituvalmius
Jälkityöt ja ennallistaminen
- Miten tien ennallistaminen hoidetaan valokuiturakentamisen jälkeen?
- Milloin tien asfaltointi tehdään valokuiturakennustöiden jälkeen?
- Kuka vastaa tien pinnan ennallistamisesta rakentamisen jälkeen?
- Miten tienvarren maisemointi tehdään valokuitukaivuutöiden jälkeen?
- Voiko valokuiturakennustyöt vaikuttaa tien käytettävyyteen pitkällä aikavälillä?
- Tehdäänkö ennallistamistyöt samanaikaisesti kaikkialla, vai vaiheittain?
- Mitä teen, jos tie ei ole ennallistettu sovitun aikataulun mukaisesti?
- Vaikuttavatko sääolosuhteet tien ennallistamisen ja asfaltoinnin aikatauluihin?
- Miten valvotaan, että ennallistamistyöt tehdään laadukkaasti?
- Kuinka kauan ennallistamistyöt kestävät rakentamisen jälkeen?
Aktivointi
- Miten aktivoin valokuituliittymäni?
- Tilasin liittymän. Milloin se kytketään käyttöön?
- Valokuituliittymän käyttöönotto ja aktivointi - Valoo WiFi 6 Mesh -reititin
- Valokuituliittymän aktivointi - TP-Link Deco M4 -reititin
- Haluan aktivoida liittymäni myöhemmin
- Kuinka tulkitsen kuitupäätelaitteen (ONT) merkkivaloja?
Käyttö
- Haluan muuttaa netin nopeutta, miten toimin?
- Miten toimin vikatilanteissa?
- Voinko kytkeä kuitupäätteeseen nykyisen reitittimeni?
- Mistä löydän Valoon sopimusehdot?
- Onko Valoon valokuitupäätelaitteessa valmiiksi jokin palomuuri?
- Entä jos en enää halua käyttää valokuituliittymääni?
- Kuka toimii Valoon valokuituliittymien operaattorina?
- Muutan toiseen osoitteeseen, miten toimin?
- Miten irtisanon Valoon sopimuksen?
- Kuinka peruuttaa liittymätilaus?
- Voinko muuttaa kuitupäätelaitteen (ONT) asetuksia?
- Mistä löydän TP Link Deco -reitittimen asennusohjeet?
- Mesh Wi-Fi -sisäverkko & Valoo WiFi 6 Mesh
- Liikenteen rajaukset Valoon kuluttajaliittymissä
- Palvelinosoitteet
- Miten valokuituverkko toimii?
- Langattoman verkon salasanan muuttaminen - Valoo WiFi 6 Mesh-reititin
- Näytä loput artikkelit (2) Näytä vähemmän artikkeleita
Lisäpalvelut
Ongelma- ja vikatilanteet
Laskutus
- Miten laskutus toimii?
- Mistä lasku koostuu?
- Mikä on laskutusväli?
- En ole saanut laskua, mitä teen?
- Haluan laskuni paperisena. Maksaako se ylimääräistä?
- Miten siirryn e-laskuun?
- Minulla on kysyttävää laskun sisällöstä tai haluan päivittää asiakastietojani
- Voiko työnantajani maksaa laskuni?
- Minua on laskutettu väärin, miten toimin?
- Voiko laskutusväliä muuttaa (esim. kk-laskusta kvartaali- tai vuosilaskutukseen)?
- En pysty maksamaan laskua eräpäivänä, miten toimin?
- Sain laskuni ennen e-laskuna, mutta nyt paperisena, mitä teen?
- Osa laskuistani tulee paperisena ja osa e-laskulle, mutta haluan kaikki e-laskulle.
- Handelsbankenin myynti S-Pankille: siirtyykö e-lasku automaattisesti?
Valoo Taloyhtiönetti
Alv-muutos 1.9.2024
- Mitä arvonlisäverossa muuttuu?
- Milloin ALV-muutos astuu voimaan?
- Miksi ALV-muutos tapahtuu?
- Mitä muutos tarkoittaa minulle tilaamieni tuotteiden ja palveluiden osalta?
- Pitääkö minun tehdä jotain alv-muutoksen liittyen?
- Voinko irtisanoa tilaamani palvelun arvonlisäveron muutokseen vedoten?
- Mihin Valoon palveluihin ja tuotteisiin 1.9.2024 voimaan tuleva ALV-muutos EI vaikuta?
- Miten arvonlisäverokannan muutos 24 prosentista 25,5 prosenttiin, vaikuttaa elo-syyskuuta laskuttavalla laskutusjaksolla?
- Koskeeko alv-muutos taloyhtiöasiakkaita?
- Koskeeko alv-muutos yritysasiakkaita?
Valokuidutettavat alueet
- Hamina - valokuiturakentaminen
- Haukipudas - valokuiturakentaminen
- Helsinki - valokuiturakentaminen
- Hollola - valokuiturakentaminen
- Hyvinkää - valokuiturakentaminen
- Hämeenlinna - valokuiturakentaminen
- Ii - valokuiturakentaminen
- Järvenpää - valokuiturakentaminen
- Kangasala - valokuiturakentaminen
- Kemi - valokuiturakentaminen
- Keminmaa - valokuiturakentaminen
- Kerava - valokuiturakentaminen
- Kiiminki - valokuiturakentaminen
- Kotka - valokuiturakentaminen
- Kouvola - valokuiturakentaminen
- Kuopio - valokuiturakentaminen
- Lahti - valokuiturakentaminen
- Lappeenranta - valokuiturakentaminen
- Lempäälä - valokuiturakentaminen
- Masku - valokuiturakentaminen
- Naantali - valokuiturakentaminen
- Nurmijärvi - valokuiturakentaminen
- Oulu - valokuiturakentaminen
- Pirkkala - valokuiturakentaminen
- Pori - valokuiturakentaminen
- Raisio - valokuiturakentaminen
- Riihimäki - valokuiturakentaminen
- Siilinjärvi - valokuiturakentaminen
- Siikajoki - valokuiturakentaminen
- Sipoo - valokuiturakentaminen
- Tornio - valokuiturakentaminen
- Turku - valokuiturakentaminen
- Ulvila - valokuiturakentaminen
- Vantaa - valokuiturakentaminen
- Ylivieska - valokuiturakentaminen
- Näytä loput artikkelit (20) Näytä vähemmän artikkeleita
Kaapeli TV
Tulosta
Kävin tekemässä tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Mistä tämä johtuu?
Kaikilta Valoon valokuituliittymän tilanneilta tarkistetaan luottotiedot. Jos asiakkaalla on luottotiedoissa häiriöitä, sopimus voidaan joko hyväksyä vakuusmaksua vastaan tai hylätä. Näissä tilanteissa asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä.
Jos oman sopimuksesi tilanne mietityttää, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@valoo.fi