Tervetuloa tukisivustollemme. Etsi vastauksia alla olevasta hakukentästä,
ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos et löydä etsimääsi vastausta.
Miten aktivoin valokuituliittymäni? | Kuitupäätteessä palaa ALARM-valo? | Miten siirryn e-laskutukseen?
Valokuituliittymän käyttöönotto ja aktivointi – eero Max 7 WiFi 7 Mesh -reititin
Ennen aktivoinnin aloitusta, tarkistathan, että myös kotiisi asennetussa kuitupäätelaitteessa on virta päällä! (Virtajohto on kytketty pistorasiaan). Jos kuitupäätelaitteessasi palaa punainen ALARM-valo, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Näin käyttöönotat ja aktivoit valokuituliittymäsi:
Sait kirjeen mukana liittymään kuuluvan langattoman eero Max 7 -reitittimen – tai erikseen tilaamasi reititinpaketin.
- Avaa eero Max 7 -pakkaus ja kytke johdot seuraavasti: Virtajohto reitittimestä virtapistokkeeseen. Verkkokaapeli (RJ45) reitittimestä kuitupäätelaitteeseen (ONT) tai taloyhtiökohteessa huoneiston Ethernet-liitäntään. Voit kytkeä verkkokaapelin mihin vain reitittimen verkkoporttiin (Suosittelemme jompaa kumpaa 10GbE-porteista).
- Lataa eero -sovellus puhelimesi sovelluskaupasta ja rekisteröi uusi käyttäjä sähköpostilla, puhelinnumerolla tai Amazon-tilillä. Sovellus ohjeistaa sinut reitittimen käyttöönoton läpi vaihe vaiheelta.
- Kun reitittimen määritys on valmis, yhdistä tietokoneesi reitittimen WiFi-verkkoon.
- Avaa selain (esim. Chrome, Firefox, Edge) ja siirry osoitteeseen avaa.valoo.fi.
- Klikkaa ”Aktivoi liittymä”.
- Vahvista aktivointi vahvalla tunnistautumisella, esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla. Huomioithan, että liittymän aktivoinnin voi suorittaa ainoastaan liittymäsopimuksen tehnyt henkilö.
- Muutaman minuutin kuluttua liittymäsi on käytössä. Hyviä surffailuhetkiä!
Liittymän aktivoinnin ja reitittimien asentamisen jälkeen käytössäsi on huippunopea valokuituyhteys valitsemallasi tiedonsiirtonopeudella. Jos liittymän aktivoinnista herää kysyttävää tai tarvitset apua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme!